2015. április 2.

Április 1.

Sziasztok! Sajnálom, hogy mostanában nem volt bejegyzés vagy cikk, de nem tudtam miről írni. :/ De most mivel tegnap Április 1-je volt Bolondok napja beszéljünk erről.




Április bolondja




Akit általános népszokás szerint április 1-én tréfásan rászednek, akivel a bolondját járatják, hogy aztán jól kikacagják. Az áprilisba küldés elterjedt szokás mindenfelé, s az A.-t a francia «poisson d'avril»-nak, az angol «Aprilfool»-nak az olasz «Calandrino»-nak, a német «Aprilsnarr»-nak hívja. Honnan ered a tréfás szokás, nem tudják biztosan. Mondják, hogy az április hónap csalfa, változó volta adja magyarázatát; mondják, hogy egy ősi kelta szokás maradványa, mikor is április kezdetén bohó, vidám tavaszi ünnepeket ültek; mondják, hogy IX. Károly egy rendeletéből ered, amely rendelkezés 1564-ben az új esztendőt április 1-éről áttette január 1-ére. Akkor is szokásban voltak az újévi ajándékok, de a rendelet után az emberek januárban az áprilisi, áprilisban a januári ajándékokkal biztatgatták egymást. Szigligeti Edének van ilyen cimű vígjátéka.


Szerintem ez egy jópofa szokás, mert ilyenkor az emberek sokat röhögnek a másikon, megtréfálhatják a másikat anélkül, hogy megsértődne. Én személy szerint senkit nem tréfáltam meg, mert nem volt ötletem. Nem vagyok túl kreatív. :/ De ha ti tréfáltatok valakit írjátok meg kommentbe,hogy kit és mivel. :)
Remélem tetszett ez az elég rövid cikk. :) 

LUCY

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése