2015. április 9.

Írás tippek és érdekességek - Hol és mikor érdemes elkezdeni írni?

Sziasztok! :)

Meg is érkeztem a mai nap írás tippek & tanácsok bejegyzéssel! Igen, késve, de már biztos tudjátok miért. Annyira sokat halasztgattam, hogy szerintem lassan a könyökötökön jön ki az a bizonyos ok. >< (El sem tudjátok képzelni, mennyire nehéz ragozni a könyök szót!) Szóval, a lényeg nem más, mint hogy sikeresen megérkeztem a bejegyzéssel. A mai 'részben' arról fogunk beszélni, hogy hogyan kezdjünk neki az írásnak. Előre is szeretnélek 'figyelmeztetni' titeket, hogy ez csak az én véleményem, senkit nem kötelezek arra, hogy csak ezeket használja. Faljátok!

Hogyan is kezdjek neki az írásnak?

Az első meghatározás a hely. Hol érdemes nekikezdeni írni? A legfontosabb talán, hogy olyan helyet válassz, ahol kényelmesen el tudsz helyezkedni, nem áll görcsbe a hátad/gyomrod egy idő után, és fontos, hogy olyan helyiségben legyél, ahol senki sem zavar és te sem zörgetsz senkit. Értem ez alatt, hogy ne abban a szobában írj, amiben az anyukád éppen porszívózik, a nővéred hangos zenét hallgatva tanul, vagy az apukád a főnökével üvöltözik. Az idő is fontos, tehát inkább kerüld el az éjjeli írást is, mert ez nem csak fáradttá tesz, de az agyad is kevésbé működik és lassabban jönnek a gondolatok. A hely és az idő kiválasztása sokszor nehéz lehet, ezért is ajánlom, hogy olyan helyen írj, olyan időben, ami normális. Na jó, ez elég relatív fogalmazás, de a lényeg annyi, hogy akkor és ott írj, ahol szeretnél és ahol te jól érzed magad. Ha az idő és a hely is megvan, el kell döntened, hogyan szeretnél írni. Csak vázlatszerűen, aka nagy vonalakban kitalálod, az adott fejezet/rész miről fog szólni, kik lesznek benne a szereplők, mi fog történni, milyen fordulatok fognak bejönni, mily' párbeszédeket szősz a cselekményszálba, etc etc etc, avagy direktre írsz egy fejezetet. Ez egy fontos lépés, mert elvégre ez dönti el, hogy mit is írsz. Utána pedig neki lehet kezdeni az írásnak, de...

...ez már csak a következő posztban lesz benne! Igen, tudom, eléggé rövid lett, de most erre volt időm. Remélem, azért tetszett nektek! Ha így történt, pipáljatok, kommenteljetek, és ha tetszik a blog, iratkozzatok fel, hogy mindig kapjatok értesítést, ha új bejegyzés jön ki! Én ennyi lettem volna, sziasztok! :)

LETTY

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése