2015. március 11.

A kezdettől

Sziasztok!

 A mai bejegyzésemben igyekszem egy kis segítséget nyújtani, és remélem, hasznotokra válik majd, amit most bepötyögök, e borús, kedvetlen tavaszi délutánon.


 Hogyan fogjunk hozzá egy bloghoz? 


 A napokban kaptam meg ezt a kérdést egy írni vágyó lánytól. Ami azt illeti, hosszasan eltöprengtem a válaszon, mert, bár sablon a kérdés, nem akartam olyan választ adni, amit a google-on is két perc alatt megtalál. Ezért gyűjtöttem ki pár dolgot, amik alapján én hozzáfogok egy blog elkészítéséhez.

 Meg van az alap ötletem. Az időmet nem sajnálva gondolom végig az egészet, kívül - belül jól megvizsgálom, hogy tényleg érdemes-e erről írnom. Kérdéseket teszek fel magamnak, amikre, ha a saját kis statisztikám szerint pozitívak a válaszok, megnyitom a Bloggert. De ne haladjunk túl előre - lássuk a kérdéseket, amik nekem segítenek.
 Az első és legfontosabb; szívesen írnám-e? Nem lennék lusta leülni, és időt szánni rá, sőt, még élvezném is? Aztán jön a bizonyos tervelés, mit hoznék ki belőle? Mi lenne a vége? Mi lenne a csavar?
 Ki sem hagyom sosem; ha én lennék az olvasó, feliratkoznék? Elég jó lenne másoknak?
 Aztán a legutolsó; hol egy papír, ahova szépen le tudom vezetni az egész tervemet, a karaktereket, a lényeget, és a többit?



Ha ezek megvannak, megnyitom a Bloggert, majd az "Új blog" ikonra kattintva szemügyre veszem az üres "Blog neve" mezőt. Én ilyenkor gondolkozom el a blog nevén, angol vagy magyar legyen-e, hosszú, vagy csak egy szó, kifejezés, vagy kérdés, mi passzolna leginkább, legyen elég figyelem felkeltő...szóval ilyenkor variálok rendesen. De amint megvan a tökéletes név, megadok egy linket és létrehozom a  blogot. 
A linkek megadásával nem szoktam sokat tétovázni. Beleteszem a blog címét, majd kötőjellel a nevemet - Hannah-, majd tádámm! Kész is. Ez könnyen megjegyezhető, és nem fognak még egy ilyet létrehozni - lásd a nevet a linkben, ami ráadásul még a teljes körű jogaimat is bizonyítja.

Az "Új bejegyzés" ikonon bepötyögök egy vázlatot, majd elmentem, és nekiállok a designek.
Az első, amit ilyenkor szoktam, a szerzői jogok belecsempészése a blogba. Az elrendezés - Forrásmegjelölés - Szerzői jogi megjegyzésnél bizony odabiggyesztem, hogy; A blogot szerzői jogok védik! Az oldal Hannah Evans tulajdona.
Aztán igyekszem egy olyan designt létrehozni, ami egyedi, passzol a bloghoz, nem csicsás, nem túl unalmas, és szeretem is. Ezért nem szoktam deviantartos designt alkalmazni. Természetesen ilyenkor már megvan a bűvös fejléc, amin adva van a színvilág, ami alapján személyre szabom a sablonomat.
A modulok elrendezése húzósabb meló. Amiket én alkalmazni szoktam: A történetről, Információk, Menü, Olvasók, Chat, Kampány, Ahol még megtalálsz, Író, Cserék. Én ezeket szoktam rendezkedni.
Néha keresek néhány, a külsőt feldobó HTML kódot, pl. linkeffektet.

Miután ezek megvannak, szabad kezek kapok. Mindig máshogy csinálom, néha szerkesztek agy trailert, megírom a prológust, vagy éppen az első, bemutató jellegű bejegyzést. Cserék után kutatok, megadom a szereplőket, hirdetem a blogot.

És, amint publikálni merem a prológust, hivatalosan is megnyitottam az új blogomat. És én ezzel a kezdéssel elég sokáig kihúztam, most írom a saját oldalamon a tizenötödik bejegyzést...lehet, hogy nem túl sok, de még sosem merült fel bennem a törlés gondolata. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése