2015. március 16.

Álmok

Sziasztok! A múltkor eszembe jutott, hogy én is írhatnék egy cikket és gondolkodtam is rajta, hogy miről írhatnék végül az álmok mellett döntöttem. Nos először bemásolok nektek néhány dolgot a wikipédiáról és egyéb oldalakról. :)

Az álom képekgondolatokhangok és érzések összessége, mely az agyon fut át alvás közben. Az álmok létrejöttének oka, módja és az álmok jelentése még nem tisztázott, bár mindig is érdekelte az embereket. Többen is foglalkoznak álomfejtéssel, számos álmoskönyv létezik; az álomkutatással foglalkozó tudomány az onirológia.
Sigmund Freud szerint az álmok szoros kapcsolatban állnak az álmodó személy aznapi tevékenységével és szimbólumokat rejtenek, amik miatt néha abszurdnak vagy hihetetlennek tűnik az, amit álmodunk
Rudolf Steiner szerint az álmokban jellemzően nem az álomképek a lényegesek, hanem az érzések és a hangulatok. Ő is úgy látta, hogy a képek és érzések az elmúlt napok reminiszcenciái, pontosabban a néhány napos emlékek régebbi emlékképzeteket is előhoznak. Az álmok többnyire szimbolikusan formában és kaotikusan jelennek meg. Szerinte az álmokban az érzések váltják ki a képeket.

Hát ha engem kérdeztek az álmaink a titkos vágyainkat, előrejelzéseket jelentenek, illetve megmutatják, hogy milyenek vagyunk, hogy milyen érzések kavarognak bennünk. Gondolom mindenki észrevette már, hogy ha szerelmes volt a kiszemelt fiúval/lánnyal álmodott általában de az biztos, hogy abban az időben több olyan álma is volt, amelyekben jelen volt a szerelem. Azt hiszem mindenki szeretné tudni, hogy álmaik mit jelentenek. Hát nekem van egy módszerem, amivel az álmaimat fejtegetni szoktam. Lehet, hogy a fele se igaz annak, amit most leírok. De én így szoktam csinálni.
Amikor felébredek 5-6 percig csak ülök az ágyban és végig gondolom, hogy mit álmodtam. Általában nap végén még emlékszem az álmomra. Azonban ha sok dolgom lesz aznap a telefonomba csinálok egy jegyzetet, amibe leírom az álmomat nagyjából.
Ezután ha nyugodtan leülhetek fél órára elkezdem elemezni az álmom. Ez egyedül elég unalmas ezért én a barátnőmmel szoktam elemezni miközben sétálunk haza az iskolából.
Tehát először elmesélem neki az egész álmom. Ha ez meg volt először a lényegesnek tűnő dolgokat veszem szemügyre. Na most gyorsan leírok egy példa álmot, hogy egyszerűbben elmagyarázhassam.
Példa álom: Az iskolában vagyok. Az osztály egy része (tegyük fel azok akikkel jóban vagyok ott vannak egy kivételével) az iskolában van. A többiek valamiért nem jöttek be. Folyik a tanítás de engem kiküldenek óráról (tegyük fel nem csináltam rosszat csak rám kenték). Egy pár percet voltam csak kint mert bekopogtam és elnézést kértem. Így visszaülhettem a helyemre de az igazolatlan órát beírta a tanár. Szünet következett és tegyük fel, hogy a fiú, aki tetszik az egyik csajjal feltűnően jól el van. Ezért féltékeny leszek. De nap végére még is összejövök vele. (<- ez csak egy példa álom még soha se álmodtam ilyet.) Nos akkor boncolgassuk csak ezt az álmot. Fentebb azt írtam, hogy először azokat a dolgokat vegyük szemügyre, amik lényegesnek tűnnek. Tehát ilyennek számít az, hogy kiküldenek óráról, hogy végül visszamehetek az órára, hogy a fiú szünetben egy lánnyal szórakozik és, hogy a végén összejövök vele. Most, hogy ezek megvannak kezdjük el mindet még jobban szétboncolni. Tehát tegyünk fel kérdéseket az adott dologgal kapcsolatban és álmunk alapján válaszoljunk rájuk. 
Kiküldenek óráról: 
  • Miért küldenek ki? Azért mert valaki rosszat csinált de rám fogta.
  • Ki küld ki? Egy tanár.
  • Ki az a tanár? (pl:) Anett néni.
  • Szeretem azt a tanárt? Nem igazán.
De végül még is csak visszamehetek az órára. Viszont csak azért mert magamra vállalom és, mint ha valóban én csináltam volna rosszat elfogadom büntetésem és később elnézést is kérek érte.
A fiú a szünetben egy lánnyal szórakozik:
  • Ki az a lány? Valaki olyan, akit nem igazán szeretek. De a fiú nagyon is jóban van vele.
  • Mit csinálnak? Beszélgetnek, nevetnek és hülyéskednek.
  • Milyen érzést vált ki belőlem? Féltékenységet.
  • Ettől, hogy érzem magam? Rosszul.
De én elsétálok onnan ezért már nem látom őket. Így talán kicsit jobb. De még mindig rosszul érzem magam a látottak miatt.
Végén összejövök vele:
  • Kivel? (Erre egyértelmű a válasz, de azért feltehetjük a kérdést!) A fiúval. (aki ugye tetszik)
  • Mikor? Amikor vége van az óráknak.
  • Hogyan? Beszélgetünk és kicsúszik a számon.
  • Hogyan reagál erre ő? Mosolyog és ő is bevallja érzéseit.
  • Mit érzek? Boldogságot.
De itt az álomnak vége van.
Tehát ha feltettük kérdéseinket és választ is adtunk rájuk már csak az a dolgunk, hogy a kevésbé fontos dolgokat is megemlítsük. Majd ha már feltettük kérdéseinket és válaszoltunk is rájuk, már csak annyi a dolgunk, hogy ne csak nézzünk hanem lássunk.
Az egész az iskolában játszódott azon belül az osztályteremben és az udvaron. A osztálynak egy része nem volt iskolában. Azonban, aki ott volt azzal jó kapcsolatom van. De az egyik barátnőm is hiányzik. Valaki óra közben rosszat csinál viszont rám fogja ezért én kimegyek a teremből, majd később elnézést kérek és visszajövök. Ezek után a szünetben a fiút, aki tetszik nekem egy lánnyal látom, amint éppen jól szórakoznak. Én elmegyek mert rosszul érzem magam ha látom őket. Az órák eltelnek és beszélgetek a fiúval de elszólom magam azonban ez még jól is jön hiszen így a fiú kicsit megbátorodik és bevallja érzéseit. Ezután összejövünk és mindketten boldogok vagyunk.
Nos ez lenne az álom röviden. Akkor most jön az a része a dolognak, hogy lássunk is. Ha úgy jobban tetszik most kell olvasni a sorok között.
Az osztálylétszám szinte a felére csökkent de csak azok hiányoznak, akikkel nem vagyok jóba kivéve még valakit, akivel jóba vagyok de még sincs ott.
- Ez valószínűleg azt akarja jelképzeni, hogy az a barátnőm, aki nem jött iskolába rosszat fog cselekedni ellenem. Vagy várhatóan a napokban esélyes, hogy összekapunk kicsit. Azért mondom ezt mivel csak azok hiányoznak, akikkel nem vagyok jóba tehát ha a barátnőm is hiányzik akkor egy csoportnak lehet venni őket. Az iskolában a jó akaróim az iskolán kívül pedig a rossz akaróim vannak. Persze ez nem feltétlen azt jelenti, hogy akkor azzal a barátnőmmel már örökre rosszba leszünk csak most egy hullámvölgybe keveredünk.

Valaki rosszat csinál azonban ezt rám fogja így engem küldenek ki óráról. Én is ki is megyek később pedig elnézést kérek és visszamegyek az órára.
- Szerintem ez olyasmit jelenthet, hogy ártatlanul fogok bűnhődni. A büntetésem elfogadom és végre is hajtom, illetve elnézést kérek a rosszaságért tehát beismerem, hogy én csináltam még ha nem is. Ez azért van mert ez az egyetlen út arra, hogy visszatérhessek a terembe. Tehát valami olyanért fogok bűnhődni, amit nem én követtem el de ha jót akarok magamnak el kell fogadnom a büntetést, sőt hazudnom kell. Valószínűleg a következő napokban balszerencsés leszek.

A kiszemelt fiú egy másik lánnyal szórakozik szünetben. Ezt rossz érzés látni ezért inkább elmegyek.
- Ezt vehetjük valami olyasminek, hogy először nem tűnnek túl jónak a dolgok de később megjavulnak. Az, hogy elmentem azért volt mert nem tetszett a látvány tehát mondhatjuk, hogy ez valami olyasmit jelent, hogy próbáljuk nem figyelembe venni a valóságot. Tehát valószínűleg problémáink lesznek.

A fiúval a végén összejövök az órák után.
- Ha mindent egybevetünk ez a befejezés azt jelenti, hogy bár a dolgok eleinte rosszul alakulnak végül minden jóra fordul és a sok rosszért kárpótlásul most jót kapunk. Vagy is a balszerencse és a rossz napok nem tartanak sokáig hiszen az álmunkban is csak pár óra telt el míg összejöttünk, ez pedig nem hosszú idő.


Hát valahogy így nézne ki az én álom fejtős módszerem. Nem minden álomnak van értelme. Van amikor jó nagy hülyeségeket álmodunk. Ez valószínűleg azért van mert aznap túl sok dolog történt. Biztos nektek is van olyan, hogy hazaértek és nincs más, amit szeretnétek, csak bedőlni az ágyba mert nagyon elfáradtatok annyi minden történt. 
Egyébként olyanról is hallottam, hogy ha valaki erősen gondol elalvás előtt valamire vagy valakire szerepelni fog az álmában. Tehát ezért is lehetnek hülye álmaink.
De végül is a tudat alatt valamelyik sztárra gondolunk és azért szerepel az álmunkban. Bár ezt csak én feltételezem. Az biztos, hogy álmaink valamilyen szinten kapcsolatban állnak agyunkkal és tudatalattinkkal.

Hát ennyi lett volna ez a cikk. Remélem, hogy tetszett nektek és hasznos volt. Ha van valami álmotok, amit szívesen elmesélnétek akkor kommentbe nyugodtan írjátok meg. Esetleg ha tudjátok a mondanivalóját akkor azt is leírhatjátok. :) A fent említett álomfejtő módszer csak az én módszerem! Lehet, hogy az egész egy nagy hazugság. De én így szoktam csinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése